Author Topic: Aankondiging evenement in Nederland  (Read 5461 times)

hoeklijn

  • Guest
Aankondiging evenement in Nederland
« on: June 27, 2013, 06:17:59 AM »
Voor alle zekerheid deze aankondiging ook al geplaatst onder "Events", maar hier ook nog maar een keer in het Nederlands, voor degenen die het forum "Gilde der Kaasmakers" nog niet kennen...
---------------------------------------------------
Kaasdag voor hobbykaasmakers
Op zondag 8 september 2013 organiseert Kaaslust van 10.00 uur tot 17.00 uur een kaasdag voor hobbykaasmakers.
Het evenement vindt plaats bij het gerestaureerde melkfabriekje in Veenhuizen.
Adres: Hoofdweg 138,  9341 BL  Veenhuizen (Drenthe)
Sinds 2012 maakt Jan Craens kazen in de ambachtelijke kaasmakerij Kaaslust te Veenhuizen.
Er blijkt een groeiend aantal mensen te zijn die met passie zelf kaasmaken. Daarom organiseren wij een  kaasdag voor hobbykaasmakers  om deze mensen bij elkaar te brengen en  ervaringen te delen.
Tijdens de kaasdag is er mogelijkheid om uw zelfgemaakte kaas door een kaasexpert te laten beoordelen. (*)
Daarnaast zijn er workshops over onder andere het bereiden van bijzonder kaassoorten, de rijping van kaas en het keuren van kaas.
Verder zijn er rondleidingen in de ambachtelijke kaasmakerij Kaaslust.
Tenslotte zijn er verschillende aanbieders van kaasmaakbenodigdheden aanwezig.
Voor meer inlichtingen kunt u contact opnemen met Jan Craens, email: jan@craens.nl
Telefoon: 06-22927130


(*) Voor deelname aan de boordeling van uw kaas kunt u zich opgeven dor een e-mail te sturen naar jan@craens.nl
Beschrijf de soort kaas, wanneer deze kaas gemaakt is, naam, adres, email en telefoon.
Bijdrage per te beoordelen kaas: €3,00
Opgave voor 10 augustus 2013
------------------------------------------------------

met vriendelijke groet,
Herman

Hansadutta

  • Guest
Re: Aankondiging evenement in Nederland
« Reply #1 on: July 02, 2013, 08:22:12 PM »
Dag Herman,

Dank je wel voor je mail. Ik voel me een beetje dom omdat ik hem tot nu toe niet eens gezien had. Ik weet niet of ik er ben. Het leven is een beetje hectisch op dit moment. Mijn vrouw is bezig om een bedrijf te beginnen in Turkije (Wat mij ook best wat tijd kost) mijn moeder is ziek en daar moet ik zeker in september naar toe. Ze woont in spanje. En ik moet voor mijn werk ook regelmatig naar het buitenland. Daar komt nog eens bij dat ik niet geweldig ben in het afspreken van dingen. Als ik er ben zou ik het wel heel leuk vinden om even een handje te geven.
Ik heb inmiddels al heel wat posts gelezen en ik vind kaas maken inmiddels wel een fantastische hobby. Ik lees me een ongeluk en watertand bij alle fotootjes. Ik heb nog zoveel vragen dat ik niet eens weet waar te beginnen maar je ziet ze wel verschijnen op het forum. Druppelsgewijs want ik wil niet al te onwetend overkomen. Ha ha.
Groetjes
Hans

hoeklijn

  • Guest
Re: Aankondiging evenement in Nederland
« Reply #2 on: July 04, 2013, 05:51:29 AM »
Hallo Hans,
voel je vooral niet dom als je veel vragen stelt (zo zijn we allemaal begonnen) of als je door drukte eens iets mist. Er zijn belangrijker zaken op de wereld dan kaasmaken. Ik kom momenteel ook niet echt aan kaasmaken toe omdat ik een (kleine) verbouwing aan het voorbereiden ben die in de zomervakantie gaat gebeuren. In herfst en winter (getver, het moet nog echt zomer gaan worden) hoop ik weer volop tijd te krijgen...
groet,
Herman

Hansadutta

  • Guest
Re: Aankondiging evenement in Nederland
« Reply #3 on: July 28, 2013, 11:23:49 AM »
Dag Herman,

Als ik lees wat voor kazen je maakt krijg ik het gevoel dat je het beroepsmatig doet. Ik krijg ook de indruk dat het hele forum zijn adem in houdt wanneer je iets publiceert ha ha.
Het bedrijfje dat mijn vrouw en ik willen beginnen is overigens iets soort gelijks als brouwmarkt maar dan in Turkije.
Ik moet je nog wel iets grappigs vertellen. Voordat ik met kaas maken begon kocht ik eens in de 2 -3 weken een kaasje en at dat lekker 's avonds op onder het genot van een wijntje. Nu ik zelf kaas maak koop ik geen kaasjes meer want die maak ik tenslotte zelf. Met als resultaat dat ik geen kaas meer eet want degene die ik maak zijn nog niet klaar of hebben een te grote emotionele waarde om op te eten.

Groetjes
Hans

hoeklijn

  • Guest
Re: Aankondiging evenement in Nederland
« Reply #4 on: July 28, 2013, 08:09:23 PM »
Haha, nee Hans, ik ben echt niet beroepsmatig bezig. Af en toe vind ik dat wel eens jammer, maar van de andere kant: Als je beroepsmatig bezig bent moet je eigenlijk voldoende productie draaien om er voor te zorgen dat je per soort kaas geen "nee" hoeft te verkopen. Dat houdt dan in dat je je moet beperken tot een paar soorten. En dat is juist het leuke van het hobby-matige: Ik kan per keer dat ik kaas maak zelf bepalen wat ik maak: De ene keer iets "voor het gezin", de andere keer iets nieuws of een herhaling van iets wat ik eerder heb gemaakt, om dat te verbeteren of omdat het zo lekker was....
Overigens nog een nieuwtje: Sinds 9 juli heb ik een nieuw nederlands kaasforum opgezet, op http://www.zelfkaasmaken.forum2go.nl.
Daar zit een verhaaltje aan vast: Ik had ruim een jaar geleden een ander nederlands forum op kaasgebied ontdekt dat op sterven na dood was. Ik heb dat door de paar redelijk recente vragen die er stonden te beantwoorden en daarna veel berichten te plaatsen, weer uit het slop getrokken met gevolg dat het aardig levendig werd. Zo levendig dat een iets andere opzet gewenst was. Daarom heb ik toen een aantal mails geschreven aan de beheerder (die maanden niet meer actief was geweest) en daarna aan de webhoster van het forum, waarna ik beheersrechten kreeg. Ik heb toen tot genoegen van iedereen het forum opnieuw ingedeeld, maar heb de oude beheerder zijn beheersrechten laten behouden. Kwestie van fatsoen vond ik. Een aantal weken later kon ik plotseling niet meer inloggen, in de morgen nog wel, in de middag niet meer. Opnieuw password aangevraagd, geen antwoord. Opnieuw aangemeld, geen antwoord. Beheerder gemaild, geen antwoord, helpdesk gemaild geen antwoord. Kortom, is was gebanned...
Daarom een nieuw forum opgezet en sindsdien zijn de meest actieve leden met mij meegegaan en is er op het oude forum niet meer gepost.
Overigens weten sommige van de leden dat ik ook op andere fora zit, maar we vinden het vooral belangrijk om als hollandse kaaskoppen een eigen nederlands forum te hebben.
Overigens valt dat hollandse kaaskoppen nog wel mee: Een paar belgen, 2 nederlandse dames die in Duitsland wonen en een pools/nederlandse dame die gedeeltelijk in Oostenrijk, gedeeltelijk in Nederland woont... Momenteel 10 leden.
Dus als je er zin in hebt: Join us.
Overigens ligt hier vanwege de temperatuur en een verbouwing het kaasmaken een beetje stil...

groet,
Herman